حلقه صالحین شهر سه قلعه  گروه شهید کفشی

حلقه صالحین شهر سه قلعه گروه شهید کفشی

این وبلاک تمامی فعالیتهای حلقه رامنعکس می کند
حلقه صالحین شهر سه قلعه  گروه شهید کفشی

حلقه صالحین شهر سه قلعه گروه شهید کفشی

این وبلاک تمامی فعالیتهای حلقه رامنعکس می کند

پرورش بوقلمون گوشتی


خرید آموزش پرورش بوقلمون

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

این محصول به صورت اورجینال از فروشگاه ارائه میشود و شماره مجوز در توضیحات درج گردیده

خرید پستی

فقط  16000 تومان!          شماره مجوز: ۵۴۲۱۰۳۶۵۰۲

با خرید این مجموعه استثنایی به صورت اصولی و بدون شکست کار خود را انجام دهید

تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٦:۱٥ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آموزش جامع پرورش بوقلمون از ابتدا تا انتها

اصل دانش مداری
شروع کار پرورش بوقلمون، قیمت، نحوه تهیه جوجه و غیره . امروز میخواهیم برای شما کمی راجع به شروع کار پرورش بوقلمون صحبت کنم و امیدوارم بتوانم به بیشتر سوالات شما در طول چند پست آینده جواب بدهم.

اولین نکته برای شروع کار بوقلمون دانش اولیه نسبت به کار با موجود زنده است،بسیاری از دوستانی که با بنده تماس میگیرند اغلب دارای تخصص مرتبط نبوده و حتی سابقه پرورش هیچ نوع موجود زنده ای(در مقیاس صنعتی) را نداشته اند.روی صحبت بنده به آن دسته افرادیست که بدون داشتن آگاهی کافی و تنها از روی علاقه و شنیدن این موضوع که ""آره پرورش بوقلمون خیلی پول توشه"" میخواهند وارد این صنعت بشوند توصیه میکنم به هیچ وجه وارد این صنعت نشوند، بسیاری از افرادی که حتی سابقه چندین و چند ساله درامر پرورش دارند نیز هنوز با مشکلاتی لاینحل روبرو هستند که البته درکار با موجود زنده اجتناب ناپذیر است.پس بهتر است افراد در همان تخصص و تجربه خودشان فعالیت نمایند واگر نظر بنده را میخواهید اصلا وارد این کار نشوند ، یا اگر به هر دلیلی قصد ورود دارند حتما تا ٣ دوره اول تحت پوشش کامل متخصصان این امر قرار گیرند.(البته لازم به ذکر است که منظور بنده شروع به فعالیت صنعتی و سرمایه گذاری بالاست، والا هرکسی که علاقه دارد و زمین و جایگاه برای پرورش میتواند بصورت تفننی بوقلمون پرورش دهد و هم از گوشت آن استفاده نماید و هم از لذت پرورش آن و اصولا بنده خیلی کوچک تر از آن هستم که بخواهم کسی را از انجام کاری نهی کنم )

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٥:٥٤ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آموزش پرورش بوقلمون

پیشگفتار:

این پژوهش برای سایت اینترنتی تالار گفتمان دامپروران تهیه و تنظیم گردیده است و به خاطر اینکه می خواستم یکی از مشکلات صنعت دامپروری را پی گیری کنم. مشکلات پرورش صنعتی پرنده ای به اسم بوقلمون را مطرح کرده ام. البته کار کمی مشکل بود به خاطراینکه مطلبی به آن صورت وجود نداشت و مشکلاتی را در حد این مجموعه بیان کرده ام که امیدوارم مسئولین ذیربط این مشکلات را دریافته و فکری اساسی در جهت بهبوده آن داشته باشد.

دام به موجود زنده جانوری اطلاق میشود که بهره ای برای انسان داشته باشد و بوقلمون به عنوان یک جانوری که اهلی شده اگر آن را پرورش داده می توان مقدار قابل توجه از نیاز پروتئین حیوانی کشور را تأمین نمود. به طور مثال در ایالات متحده آمریکا افزایش دو برابری در طی 25 سال اتفاق افتاده است یعنی در سال 1974 میلادی مصرف سرانه 9/3 بوده که در سال 1999 میلادی به kg2/8 رسیده است واین به خاطرطعم ملایم و طبیعی بوقلمون است و به سادگی با ادویه های مختلف ترکیب شده و طعم خوبی می دهد.

وامیدواریم در آینده این صنعت در ایران به یک صنعت خوب تبدیل گردد و پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته باشد.

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٤:٤٢ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

سودآوری صنعت پرورش بوقلمون

 سودآوری صنعت پرورش بوقلمون

 نخستین بار بوقلمون در مکزیک توسط جهانگردان اروپایی مشاهده شد. آن ها این پرنده را با خود به اروپا بردند. پس از آن در ایتالیا، فرانسه و انگلستان بوقلمون پرورش داده شد. با کشف آمریکا مهاجران به خوبی با این پرنده و مزه آن آشنایی داشتند بنابراین به سرعت پرورش و مصرف بوقلمون در آمریکا گسترش یافت به طوری که هم اکنون ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب اولین و دومین تولیدکننده و نیز مصرف کننده گوشت بوقلمون در دنیا هستند.

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٤:۳۱ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آموزش جوجه کشی بوقلمون

جوجه بوقلمون را می توان مانند جوجه مرغ به وسیله جوجه کشی طبیعی یا جوجه کشی مصنوعی تهیه کرد در پرورش صنعتی بوقلمون معمولآ از جوجه کشی مصنوعی استفاده میشود

نکات مهم در جوجه کشی:
تخم ها باید دارای اندازه مناسب برای جوجه کشی باشد .
حرارت نا مناسب، نگهداری طولانی و بالاخره دستکاری و تکان شدید تخم باعث نابودی جنین داخل تخم میشود.
مدت جوجه درآوری در بوقلمون ۲۸ روز است. معمولا جوجه ها از روز ۲۷ شروع به نوک زدن و درآمدن از تخم میکنند.
تشکیلات جوجه کشی باید از سطح بهداشتی بالایی برخوردار باشد.
ضدعفونی دستگاه وتخم ها باید قبل و بعد از هربار جوجه کشی انجام شود.
حرارت لازم برای جوجه کشی ۳۷-۳۸ درجه سانتیگراد میباشد.
رطوبت نسبی باید در حدود ۶۰درصد در ۲۵ روز اول و ۷۰ درصد در ۳ روز آخر باشد.
عمل چرخاندن و تهویه نیز باید بصورت مطلوب انجام شود .

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ٤:٠٧ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آشنایی با بوقلمون برنز و بوقلمون سفید

بوقلمون سفید:

امروزه اختلالاتی در مورد نژاد بوقلمون ((وایت هلند)) به وجود آمده است . اگرچه اغلب بوقلمونهای سفید را به نام ((وایت هلند)) می شناسند ولی همه آنها استانداردهای نژاد مزبور را دارا نمی باشند .نژاد بوقلمونهای واقعی ((وایت هلند)) روز به روز کمیاب تر می شود . بنابراین اقدامات حماینی جهت حفاظت آنها باید صورت گیرد .بوقلمونهای ((وایت هلند)) دیگر به طور گروهی پرورش داده نمی شوند .پرورش دهندگان نژاد اصیل بسیار کم هستند و آنها بر این نکته اتفاق نظر دارند که بوقلمونهای مذکور با استاندارهایی مورد ارزیابی قرار می گیرند که به مرور زمان از استانداردهای نژاد اصیل فاصله گرفته است . این نوع بوقلمونها تنها توسط علاقه مندان پرورش داده می شوند و پرورش آنها بسیار محدود می باشد

در حال حاضر نوعی از بوقلمون ((وایت هلند)) به طور تجاری پرورش داده می شوند .

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/٢٠ | ۱:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آموزش مدیریت پرورش بوقلمون

مساحت کف آشیانه:تا 8 هفتگی برای هر 10جوجه بوقلمون یک متر مربع کافی است . از هشت هفتگی تا دوازده هفتگی برای هر 10 جوجه بوقلمون 2 متر مربع و از دوازده هفتگی تا شانزده هفتگی برای هر 10 بوقلمون جوان 2.5 متر مربع باید در نظر گرفته شود . برای بوقلمون های جوان ( نروماده ) در حال رشد در محیط محدود هر بوقلمون 4/0متر مربع لازم است . اگر افراد گله تماما نر باشند برای هر بوقلمون 0.5 متر مربع و چنانچه تماما ماده باشند برای هر بوقلمون 0.3 متر مربع کافی خواهد بود . برای بوقلمون های سبک وزن و بوقلمون هایی که در سیستم بسته ( با شرایط تحت کنترل ) پرورش میشوند مساحت کف لانه باید چیزی کمتر از ارقام بالا باشد .

نور رسانی: در دو هفته اول زندگی نور باید بقدر کفایت در آشیانه وجود داشته باشد تا جوجه ها غذا و آب را ببینند و دچار عدم تغذیه نشوند . 10 الی15 شمع چراغ باید شبانه روز روشن باشد ، بدین معنی که لامپ های 200 واتی با فواصلی حدود 3متر مستقر شوند . یک چراغ 5/7 تا15 واتی باید در داخل و زیر هر دستگاه مادر قرار داده شود . پس از دو هفته اول در آشیانه های پنجره دار شب ها لامپ های نیم شمعی کافی خواهد بود . نورهای ضعیف در این سن از ترس ، روی هم ریختن و اضطراب جلوگیری میکند .

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/۱٧ | ٥:٤۸ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

آموزش پرورش صنعتی بوقلمون

آشیانه بوقلمون

پرورش گله های کوچک باید در ماه ها ی گرم سال آغاز شود تا نیاز به مسائل پر خرج برای گرم کردن به حداقل برسد. آشیانه جوجه ها باید چنان بنا شود که به سهولت و بدون هیچگونه ناراحتی بتوان آنرا تهویه نمود.

اگر یک ساختمان خوب و کوچک قابل حصول نباشد می توان در یک سالن بزرگ یک آشیانه کوچک ساخت. کف آشیانه باید به گونه ای ساخته شود که به سهولت قابل تمیز کردن باشد. محل پرورش بوقلمونهای جوان (poults) باید به قدر کافی گرم و فاقد رطوبت اضافی باشد. همچنین، یک آشیانه با امکانات تهویه خوب و به خوبی عایق بندی شده در مناطق با شرایط اقلیمی سرد از اهمیت خاص برخوردار است.

پنجره آشیانه جوجه ها باید چنان باشد که وقتی باز می شود به طرف پائین سر بخورد و یا چنان از پائین لولا شود که هنگام باز شدن هوای تازه و احتمالا سرد مستقیما روی بدن جوجه ها نوزد بلکه پس از برخورد به سقف وارد آشیانه شود که این امر بهترین نوع تهویه را ممکن می سازد. پنجره ها باید در جلو و عقب آشیانه مستقر شوند.

به ادامه مطالب بروید



ادامه مطلب
تاریخ : ۱۳٩٢/٩/۱٧ | ٥:٢٧ ‎ب.ظ | نویسنده : مرصادا

گوشت بوقلمون، گوشت پر خاصیت

گوشت بوقلمون، گوشت معجزه گر
در صورتی که نمی خواهید دچار بیماریهای سرطان سینه، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و اعصاب شوید و ضمنا اسید اوریک، اوره و چربی خونتان بالا نرود، گوشت بوقلمون مصرف کنید.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران و طبق آزمایشات انجام شده فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو  است، همچنین بهتر است که بدانید ۸۰ درصد عامل تشکیل کلسیم در استخوانهای بدن فسفر است و میزان فسفر در بوقلمون ۲۳۸mg/100g است.

به

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد