حلقه صالحین شهر سه قلعه  گروه شهید کفشی

حلقه صالحین شهر سه قلعه گروه شهید کفشی

این وبلاک تمامی فعالیتهای حلقه رامنعکس می کند
حلقه صالحین شهر سه قلعه  گروه شهید کفشی

حلقه صالحین شهر سه قلعه گروه شهید کفشی

این وبلاک تمامی فعالیتهای حلقه رامنعکس می کند

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

لغو احتمالی تحریم ها و تاثیر آن در اقتصاد ایران


در صورتی که توافقات هسته ای به سرانجام برسد، لغو تحریم ها نیز آغاز می شود. 

به گزارش خبرآنلاین، فعالان بخش خصوصی کشور طی هفته های گذشته به انتظار رفع تحریم ها نشسته اند. در صورتی که سایه تحریم ها از اقتصاد ایران دور شود، امیدها به خروج سریع تر اقتصاد ایران از رکود نیز زنده می شود. در همین حال اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چنین در تازه ترین اظهارنظرهای خود اعلام کرده که رفع تحریم ها به اقتصاد ایران امید می دهد ولی مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی دولت در گفت و گویی که به هفته نامه صدا انجام داده به صراحت بیان داشته که رفع تحریم ها برای اقتصاد ایران معجزه نمی کند. مسعودی نیلی در این مورد گفته است:« لغو تحریم‌ها هرچند امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند اما معجزه نمی‌کند. شاید شکاف بزرگی میان آنچه انتظارات عمومی از اثر لغو تحریم ها تلقی می کند با آنچه واقعیت دارد، وجود داشته باشد اگر این شکاف را درست مدیریت نکنیم، ممکن است آن شرایط بدتر از شرایط فعلی که تحریم است، بشود. یعنی شکل‌گیری انتظارات فراتر از واقعیت برای شرایط پس توافق این خطر را دارد که در صورت مواجهه با واقعیت اعتماد عمومی خدشه دار شود. در حال حاضر نه تنها در میان عامه مردم که برخی مدیران نیز تصور می کنند با توافق هسته‌ای، همه مسائل کشور حل می‌شود در حالی این موضوع صحت ندارد. بسیاری از مسائل ارتباطی به تحریم ندارد. سامان یافتن برخی از عواملی هم که به تحریم ربط دارد، زمان‌بر خواهد بود. بنابراین دچار خو‌ش‌بینی کاذب شدن ممکن است ظرفیت تحمل جامعه را سرریز کند.»

طی ماه های گذشته نیز برخی اقتصاددانان تذکر داده اند که رفع تحریم ها در کوتاه مدت منجر به شکوفایی اقتصاد ایران نمی شود. حتی برخی تحلیل های بدبینانه نشان می دهد رفع کامل تمامی تحریم ها به زمانی حدود 25 سال نیاز دارد. در همین حال مسعود نیلی در مورد انتظارات مردمی در روزهای پس از تحریم نیز گفته است:« اگر فضای فعالان سیاسی و فضای رسانه‌ای کشور این مسئله را درک نکند، این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. حتی خطرناک‌ تر از بحران سال 91 چراکه آن زمان یک ظرفیتی وجود داشت و مردم به این نتیجه رسیدند که می توانند با یک انتخاب شرایط را تغییر دهند و از آن مسئله عبور کنند که اینطور هم شد اما آن عوامل نهادی و عوامل بنیادی که نیاز داریم از طریق آن‌ها مشکلاتمان را حل کنیم، در طول زمان اصلاح خواهد شد. شکافی که در داخل وجود دارد ممکن است حل این مسائل را به تاخیر بیاندازد و تاثیرات ناگواری در جامعه به بار بیاورد. مانند شرایطی می ماند که فردی پشت فرمان اتوموبیلی نشسته و شخص کناری می‌گوید این ماشین در مسیر نادرستی حرکت می‌کند. راننده سعی می‌کند این ماشین را به مسیر بازگرداند اما اتومبیل مشکل فنی دارد و راننده سعی می کند با همه این مشکلات، خودرو را مهار کند و با دشواری آن را از خطر سقوط نجات دهد. ماشین خراب شده است و راننده تلاش می کند آن را به مسیر بازگرداند اما شخص کنار دستی دائما به راننده ضربه بزند و بگوید که چه شد قرار بود شرایط را اصلاح کنی؟ این مسئله در حال حاضر وجود دارد اما در صحنه افکار عمومی مغفول مانده است.»

او ادامه می دهد:« از کشور افغانستان همواره به عنوان کشور انتهایی در لیست کشورها از نظر توسعه یافتگی یاد می‌شد. در این کشور گروه‌های سیاسی درگیری زیادی با هم داشتند و دائما در نزاع به سر می‌بردند. زمانی متوجه شدند که همگی در یک کشتی قرار دارند. دور هم جمع شدند و گفتند که مملکتی به نام افغانستان داریم که بیاییم با یک قاعده و قانونی کار کنیم. به نظرم تصمیم کلیدی برای توسعه افغانستان این بود نه کمک‌های خارجی و سایر مسائل.»

به گفته مسعود نیلی در حال حاضر اقتصاد ایران بیش از توافق هسته ای به اجماع داخلی نیاز دارد. او می گوید:« چیزی که ما به آن نیاز داریم، توافق خوب داخلی است. در مذاکرات هسته‌ای هر دو طرف می‌گویند که به دنبال توافق خوب هستند. نکته ای که می خواهم اشاره کنم این است که یک توافق خوب داخلی پیش‌نیاز یک توافق خوب خارجی است. فرض کنیم که به یک توافق خوب خارجی برسیم، اگر نتوانیم در داخل با یکدیگر کار کنیم، پیشرفتی حاصل نمی‌شود. در حال حاضر با دشمنی که زمانی از گزینه نظامی صحبت می‌کرد در حال مذاکره هستیم. با 6 کشوری که بی اعتمادی بالا نسبت به آن ها وجود دارد به مذاکره نشسته‌ایم اما در داخل نمی‌توانیم با هم مذاکره کنیم. تا نتوانیم در داخل با هم مذاکره کنیم و تا نتوانیم بر روی اصولی به نتیجه برسیم، قاعده جایگزینِ نبود چنین شرایطی قاعده جنگل است به این معنی که هرکس زور بیشتری دارد طرف مقابل را بزند. این موضوع در هر زمینه‌ای آسیب‌رسان است. در زمینه رشد و توسعه، در بخش رضایت مردم و یا  آستانه تحمل آن‌ها اثرگذار است. من با دید اقتصادی می گویم رشد و توسعه. یک نفر با دید امنیتی ممکن است بگوید آستانه تحمل مردم. با هر نگاهی آن عواملی که می تواند یک نقطه چرخش بزرگ در تاریخ کشور باشد و سال‌های آینده را تحت تاثیر قرار دهد، در گرو این است که در داخل بتوانیم در مورد مذاکره کنیم. الان جزو آن گروهی هستیم که فهمیده‌ایم آب بالا آمده و باید متوجه باشیم چه می‌کنیم اما کسانی هستند که یا متوجه نیستند یا متوجه‌اند و به دلایلی دیگر اینگونه رفتار می‌کنند. فضای رسانه‌ای و فضای سیاسی کشور فاصله زیادی از این واقعیت‌های اقتصادی یا امنیتی و اجتماعی دارد. همه می‌دانیم که خانواده های زیادی داریم که جوان های بیکار دارند. خانوارهایی داریم که در آن درآمد واقعی سرپرست خانوار در حال کاهش بوده و هست. همین افراد برای نفس کشیدن با ریزگرد مواجهند. وقتی تعداد این موارد زیاد می‌شود و در کنار هم  قرار می‌گیرد ممکن است مسائلی را بوجود بیاورد. ممکن است این افراد سوالاتی داشته باشند که پاسخی برایش نباشد. ممکن است این افراد به این نتیجه برسند که گروهی که قرار است این مسائل را حل کنند، دغدغه‌های دیگری دارند و با یکدیگر نزاع‌های خودشان را دنبال می‌کنند. زمانی در سال 87 مقاله‌ای نوشتم که زیاد هم خوانده شد. در آنجا در مورد بیکاری و متولدین دهه 60 نوشتم. مثال این شرایط را اینگونه ذکر کردم که سیلی در حال آمدن است و یک سری سنگ و آجر نیز وجود دارد که می توانیم با کمک هم سدی مقابل آن بسازیم اما ما آن را برداشته‌ایم و به سمت هم پرتاب می‌کنیم. الان آن تصویر بسیار نامطلوب‌تر و آشکارتر در حال وقوع است.»

در حال حاضر اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی چشم به آینده مذاکرات هسته ای دوخته اند. در همین حال شریف نظام مافی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نیز می گوید:« باید توجه داشته باشید که رفع تحریم ها قرار نیست برای اقتصاد ایران معجزه گر باشد. در صورتی که مذاکرات به نتیجه مطلوبی هم نزدیک شود حداکثر 30 ذرصد خواسته های ایران محقق شده و در نتیجه برخی تحریم های نمادین مانند سوئیفت برداشته می شود.»

اقتصاد ایران طی تمامی سال های گذشته شرایط سخت تحریم را تجربه کرده است. برآورد دقیقی از خسارت تحریم ها براقتصاد ایران وجود ندارد. در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه مطلوبی برسد. اولین نشانه های تغییر در بازارهای مالی ظاهر می شود. با این حال برخی فعالان اقتصادی اعتقاد دارند که حتی با وجود توافق و رفع اولیه تحریم ها همچنان قیمت دلار به عنوان یک شاخص اندازه گیری شرایط اقتصادی کشور در نرخی بالاتر از 3 هزار 200 تومان باقی می ماند. اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق ایران و چین نیز چندی قبل در مورد کاهش احتمالی قیمت دلار هشدار داده بود. به گفته او کاهش ناگهانی قیمت دلار موجب می شود تا تولیدکنندگان ایرانی که کالا را با دلار 3 هزار و 500 تومانی تولید کرده اند، زیان کنند.

با این حال همگی تحلیل ها به روزهای پس از توافق واگذار شده است.

آیا داعش برای ایران یک تهدید است؟


در سالهای نه چندان دور افکار عمومی با دیدن جنایات القاعده و النصره و دیگر گروه های تروریستی ریز و درشت در خاورمیانه از خود می‌پرسید مگر انسان بیشتر از این هم می‌تواند شقی شود و شقاوت در جنایت به خرج دهد؟ و اکنون با ظهور پدیده شوم داعش که حتی به وجودآورندگان و صاحبان اولیه این تفکر که داعش از انشقاق وحشیانه آنها حاصل شد، در اعلام موضع های خوداز داعش برائت جسته اند، پاسخ پرسش خود را می‌یابد که آری! تفکری در این کره خاکی وجود دارد که می‌تواند به راحتی و مقابل دوربین یک انسان را وادار به بریدن سر یک انسان دیگر کند. و سربریدن، تجاوز، به صلیب کشیدن، به غنیمت گرفتن زنان و دختران و خرید و فروش آنان!، استفاده از کودکان بی دفاع برای عملیات های انتحاری و هزاران وحشی گری دیگر را انجام دهد و از آن لذت ببرد.

صرفنظر از این که داعش و داعش ها چگونه و با کدامین کمکها ساخته و پرداخته می‌شوند، باید به ابعاد و اعماق این تفکر دقت شود، که چه چیزی می‌تواند یک جوان رشدیافته در اروپا یا آمریکا را از قلب تمدن، به قلب بربریت بکشاند تا خون هم نوع خود را بریزد، یا عمله جنسی عده ای خونخوار شود؟ مگر چیزی جز کج فهمی و کج فهمانی یک عقیده می‌تواند دلیل این اتفاق باشد؟

گسترش عقاید باطل سلفی و تکفیری که از دین تنها پوسته ای دیده و فهمیده اند میان جوانان غرب و شرق عالم، در کنار اشتباهات تاکتیکی عده ای از سیاست مداران جهان دست به دست هم داد تا مولود نامبارکی را به جهان معرفی کند که انسان را شرمنده انسان بودنش می‌کند. با دقت در چنین تفکرهای افراطی نگرانی و ترسی بزرگ بر انسان حاکم می‌شود که مبادا تفکر این وحوش در جای دیگری از این کره خاکی به جز عراق و شام ریشه بدواند که اگر چنین شود بی شک نسل انسان رو به انقراضی تلخ و خونین خواهد نهاد. چنین نگرانی در سراسر کره زمین وجود دارد، در برخی از کشورها کم و در برخی از کشورها مانند ایران بسیار بیشتر. دلایل متعدد قابل طرح و غیرقابل طرحی برای این نگرانی می‌توان برشمرد که در این نوشتار تلاش خواهد شد به آن اشاراتی هرچند کوتاه شود.

مرز و مذهب
ایران با توجه به مختصات جغرافیایی خود دارای مرزهای طولانی با کشورهایی است که تفکر تکفیری در آنها رواج فراوان دارد، و همین عامل خود می‌تواند یک نگرانی بالقوه برای کشورباشد، به ویژه آنکه ایران در طول تاریخ به لحاظ مذهبی هم تفاوت های بنیادینی با صاحبان این نوع تفکر داشته است این نکته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم یکی از عمده دلایل کشتار بخشی از مردم عراق و سوریه به دلیل همین تفاوت های مذهبی است، تفاوت های مذهبی که در طول سالها و براثر رفتارهای اشتباه هر دوسو به کینه های مذهبی تبدیل گشته و موجب شده است که وهابیون و سلفی های تندرو، برخلاف مشی بزرگان اهل سنت بر طبل نفاق و کینه ورزی با ایرانیان شیعه می‌کوبند و کینه ای دیرینه از تشییع را در دل بپرورانند بدین جهت ممکن است، عامل همسایگی و دسترسی به مرزهای ایران با بغض های مذهبی و اعتقادی در هم آمیزد و معجون خطرناکی به دست وحشیان داعش دهد که چشم طمع بر این آب و خاک افکنند، هرچند چنین امکانی با توجه با توان بالای نظامی ایران بعید و محال به نظر می‌رسد اما اگر چنین شود قطعا این معجون شوم جام شوکران وحوش داعش خواهدبود.

ریشه های نفوذ یافته فکری
اگر مرز های مشترک و تفاوت های عقیدتی را ظاهر و پوسته قابل لمس خطر داعش قلمداد کنیم، شاید به جرات بتوان گفت هسته و بخش اصلی این خطر وجود ریشه های هرچند کمرنگ فکری آن میان برخی از عوام و خواص جامعه ایران است. هرچند پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ بنیانگذار انقلاب راه و روش نظام را بر پایه اعتدال و دوری از افراط و تفریط ها نهادند، و امروز هم  رهبر انقلاب و هم رییس‌جمهور به عنوان دو مقام اول و دوم نظام، در صف مقدم مبارزه با تفکرات افراطی هستند، اما متاسفانه هنوز هم افرادی وجود دارند که به دلایل سیاسی و مطامع جناحی، سخنانی را بر زبان می‌آوردند که قطعا از تبعات آن خبری ندارند. همزمان با وضع قوانین دوراز شان انسانی توسط داعش مانند جداکردن زنان و مردان و جلوگیری از اختلاط زن و مرد در عراق، متاسفانه موضوع مورد بحث رسانه های ایران هم بحث های تفکیک جنسیت و جداسازی زن و مرد در کنسرت ها و دانشگاهها، لغو کنسرت های مجوزدار، ممنوعیت کار زنان در کافی شاپ ها، و هزاران مورد این چنینی شده است.

این شباهت ها، در ایران و قسمت تحت کنترل داعش در عراق و سوریه زنگ خطری به مراتب بلند تر از مرز و مذهب را برای دلسوزان این آب و خاک به صدا در می‌آورد که ریشه های خطرناک تفکرهای عقب‌مانده تا چه اندازه می‌تواند نزدیک باشد. باید گفت ایران با تمدنی چند هزارساله با ورود اسلام، نه تنها فرهنگ و تمدن خود را از یاد نبرد بلکه با غنی سازی آن توسط مفاهیم ناب اسلامی، توانست بر اعراب مسلمان هم تاثیرگذار باشد، بنابراین تفکرهایی در حد جداسازی زن و مرد و خانه نشین کردن زنان در کشوری که در تاریخ تمدن و دینش بانوان قدرتمند فراوانی به خود دیده است، بر مردمانش بسیار گران خواهدآمد.

با دقت در برخی جریانات و اظهارنظرها می‌توان شباهت هایی را در نوع نگرش و دیدگاه برخی از افراطیون وطنی با داعشیان دید، اما به نظر می‌رسد یک اختلاف بنیادین و ریشه ای میان این دو گروه وجود داشته باشد و آن، این است که گروه تروریستی داعش و اعضای آن بر اثر شست شوی مغزی که داده شده اند، به شدت به گفته ها و عملکردخود معتقد بوده و ایمان دارند و از سر خلوص و حماقت! جنایت می‌کنند و قانون وضع می‌کنند، اما افراطیون وطنی متاسفانه یا خوشبختانه! به گفته های خود اعتقاد چندانی ندارند و بیشتر به فکر هجمه و یورش به جناح مخالف و حفظ منافع سیاسی و قدرت خود به هر نحو ممکن هستند، وگرنه در پس این همه هیاهو و ممنوعیت باید پرسید که در این یک سال و چند ماهی که قدرت از دست ایشان گرفته شده است چه اتفاق خاص و ویژه ای رخ داده است که هر روز یک مسئله ای در این کشور ممنوع می‌شود؟

سال ها و  دهه‌هاست که زن و مرد در یک محیط اداری مشغول کار بوده اند، اکنون در یکساله سرکار آمدن روحانی، چه بنیانی متزلزل شده است که به فکر تکریم زن افتاده اند آنهم با تفکیک جنسیتی؟ سال هاست که جمهوری اسلامی ایران براساس معیارهای خود مجوز کنسرت موسیقی می‌دهد و افراد جامعه از زن و مرد در کنار یکدیگر به تماشای آن می‌نشینند، اکنون چه رخداد حادی حادث شده است که برگزاری کنسرت در حد جنگ با خدا قلمداد می‌شود؟

از این دست سوالات روزانه هزاران بار از ذهن مردم ایران می‌گذرد مردمی که شاید اکثریتشان در سال یکبار هم کنسرت نروند اما وقتی مهمترین دغدغه نمایندگان خود را کنسرت موسیقی می‌بینند دلسرد از همه چیز می‌شوند که با این همه صنم زندگی در ایران یاسمن کنسرت و تفکیک و کافی شاپ را کجا می‌توان دید و شنید؟ هرچند ملت هم با نگاهی حتی گذرا به پشت پرده چنین اظهاراتی می‌توانند دسیسه های پنهان سیاسی را پررنگ تر از هر بهانه ای اعم از دین و خدا مشاهده کنند، و تاسف خورند به حال کسانی که ملتی با این نجابت را در تنگناهای این چنینی قرار می‌دهند و برخلاف ادعاهای خود راه و روش امام راحل و رهبری را نادیده انگاشته و پس از سی و پنج سال از پیروزی انقلاب، تصویری از انقلاب و ایران به جهان ارائه می‌کنند که به داعش و داعشیان شباهت پیدا می‌ کند تا به سلوک خمینی‌ها و خامنه‌ای‌ها. لذا همواره باید مراقب نفوذ و گسترش تفکرات داعشیان در جامعه خود باشیم و اجازه ندهیم چنین تفکراتی حتی در حد مغالطه سیاسی هم، در کشور باز و باب شود چه برسد به اینکه به قدرت برسند که حتی فکر کردن به چنین اتفاقی هم رنج‌آور و هراسناک است!

کوتاه سخن آنکه داعش هرچند به لحاظ نظامی و فیزیکی هرگز نمی‌تواند خطری برای ایران عزیز ایجاد کند اما وقتی یک روحانی ریشه‌دار انقلاب (مسیح مهاجری) صراحتا می‌گوید که در ایران افکاری در عرصه سیاست و فرهنگ وجود دارند که چندین برابر از تفکر داعش بدتر و خطرناک‌ترند می‌توان به خوبی دریافت که خطر داعش برای ایران؛ چرا هم خیلی دورست، و هم خیلی نزدیک!

استخدام


94

اخبار جدید جذب و استخدام خرداد 94 در این بخش ارائه شده است.

بنیاد سعدی فارغ‌التحصیلان ادبیات فارسی را به همکاری دعوت کرد
بنیاد سعدی برای اجرای دقیق برنامه­‌های علمی، آموزشی خود در هشتاد و دومین دوره دانش افزایی، از بین فارغ­ التحصیلان دارای شرایط، برای «تدریس» و «سرپرست گروه دانش پذیران»، همکار می‌پذیرد.
ب گزارش خبرگزاری فارس، هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان فارسی از 13 مرداد تا 10 شهریور با حضور دانش پذیرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و بنیاد سعدی برای اجرای دقیق برنامه ‌های علمی، آموزشی خود از بین فارغ التحصیلان دارای شرایط، برای «تدریس» و «سرپرست گروه دانش پذیران»، همکار می‌پذیرد.
بر این اساس، متقاضیان «تدریس» در دوره دانش ­افزایی لازم است دارای مدرک کارشناسی ­ارشد یا دکتری حرفه‌ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دوره دکتری به ترتیب اولویت در رشته‌های « آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان»، «زبان و ادبیات فارسی»، « آموزش زبان­‌های خارجی» و «زبان­ شناسی» باشند.
همچنین، شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان برای همکاری با بنیاد سعدی به عنوان «سرپرست گروه دانش پذیران» نیز عبارت است از: متاهل بودن، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دوره دکتری به ترتیب اولویت در رشته­ های «آموزش زبان فاسی به غیر فارسی زبانان»، «زبان و ادبیات فارسی»، «آموزش زبان­‌های خارجی»، «زبان­شناسی» و «ایرانگردی و جهانگردی».
ثبت نام دوره‌­های «تدریس» و «سرپرست گروه دانش پذیران»، از ششم خرداد سال­ جاری آغاز شده و تا 22 همین ماه ادامه دارد و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. علاقه‌مندان در صورت دارا بودن شرایط فوق، می‌توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد سعدی به نشانی: www.saadifoundation.ir ، برای ثبت ­نام اقدام کنند.

بانوان نخبه جذب رشته اتومکانیک می‌شوند
در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و شرکت امداد خودرو آفتاب شهر طلایی، امکان بکارگیری بانوان نخبه در رشته اتومکانیک فراهم شد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، حمیدرضا خانپور - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران - از جذب بانوان علاقمند به آموزش اتومکانیک خبر داد و گفت: ارائه خدمات امدادی توسط زوج‌های خدمت رسان امداد یکی از طرح های ویژه در راستای ارائه خدمت به شهروندان و خانواده‌ها است.
وی هم افزایی در استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات به منظور ارتقاء سطح دانش فنی و مهارتی نیروهای جوان امدادی را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد و اظهار کرد: بررسی و تأیید استانداردهای آموزشی و سرفصل های ارائه شده، اجرای دوره های آموزشی و ارتقای مهارت حرفه ای مربیان و کارشناسان، نظارت بر برگزاری آزمون و صدور گواهینامه مهارت پس از قبولی در آزمون از تعهدات این مجموعه است.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در این تفاهم نامه مقرر شده است همکاری در زمینه تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی، اجرای دوره های جدید تخصصی، همکاری در اجرای دوره های آموزشی، ثبت دوره های آموزشی، ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهره برداری از امکانات آموزشی، پژوهشی شرکت، از قبیل تجهیزات و خدمات خودرویی و نمایشگاه های تخصصی از سوی شرکت امدادخودرو آفتاب شهر طلایی صورت پذیرد.
خانپور در پایان تاکید کرد: بانوان علاقمندان به آموزش اتومکانیک می توانند با مراجعه به مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای شماره 4 پروین اعتصامی در محل یافت آباد با گذراندن دوره های تخصصی اتومکانیک به عرصه زوج خدمت رسان امداد خودرو وارد شوند.

نتایج آزمون کتبی رشته‌های تخصصی حوزه اعلام شد
نتایج آزمون کتبی رشته‌های تخصصی سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور اعلام کرد: افرادی که قبول شده‌اند موظفند در اولین فرصت با واحد آموزشی که در آن پذیرش شده‌اند برای تعیین وقت مصاحبه تماس بگیرند.
قبولی در آزمون کتبی به معنی پذیرش نهایی نبوده و حقی را برای تحصیل در واحد آموزشی ایجاد نمی‌کند، پذیرش قطعی پس از مصاحبه علمی واحد آموزشی و اعلام نظر معاونت آمار و بررسی اعلام خواهد شد.
پذیرش برخی از واحدهای آموزشی به دلیل نرسیدن تعداد حداقلی به امتیازهای مورد نیاز، توسط واحد آموزشی مجری ملغی اعلام شده است.
در صورتی که داوطلب نمره قبولی از آزمون کتبی کسب کرده باشد، اما تعداد افراد حائز شرایط در یک واحد آموزشی به نصاب حداقلی نرسیده باشد برگزاری دوره در آن واحد آموزشی تا نیمسال دوم به تعویق افتاده و مصاحبه و برگزاری دوره منوط به نتیجه آزمون تکمیل ظرفیت خواهد بود، با این دسته از دانش پژوهان بدون نیاز به شرکت مجدد در آزمون کتبی برای مصاحبه و تحصیل در نیمسال دوم دعوت خواهند شد.
هرگونه اعتراض تنها از طریق سایت معاونت آموزش و حداکثر تا اول تیرماه ارسال شود و نتیجه بررسی حداکثر تا ۲۰ تیرماه اعلام خواهد شد.